A e dini sa i dobishëm është minerali i fosforit, ja në cilat ushqime e gjejmë…

​Produktet e pasura me fosfor, vlerat e tyre. 
Fosfori është një ushqyes thelbësor për funksionin e duhur të qelizave, përthithtjen e kalciumit, për kocka dhe dhëmbë më të fortë si edhe për formimin e një molekule të quajtur ATP e cila i jep energji qelizave tona. Pamjaftueshmëria e fosforit mund të ulë oreksin, shkaktojë anemi, dhimbje muskujsh, formim të çrregullt të kockave, mpirje dhe një sistem të dobët imunitar. Fosfori gjendet në shumë ushqime. Nga ana tjetër, konsumi i tepërt i fosforit e shtyn trupin të dërgojë më shumë kalcium në kocka dhe në gjak në përpjekje për të rikthyer ekuilibrat. Kjo i dobëson kockat dhe shkakton kalcifikim të organeve të brendshme, duke rritur rreziqet e shfaqjes së sëmundjeve të zemrës dhe sëmundjeve të tjera vaskulare. Pra gjithçka duhet me masë. Studimet shkencore tregojnë se fosfori përthithet më lehtë nga produktet shtazore ndërkohë që nga ato bimore mund të merrni pothuajse gjysmën e sasisë së fosforit. Sasia e fosforit që përthithet nga organizmi është i ndryshëm në varësi të njeriut. Megjithatë ushqyesit nga produktet bimore janë të një niveli më optimal për shëndetin. Më poshtë do të gjeni një listë të burimeve të fosforit, duke pasur në konsideratë që doza e rekomanduar ditore e fosforit është 1000 mg. 

Lista e ushqimet të pasura me fosfor .

 1. Farat e kungullit dhe kungulleshkave 

2. Djathi

  3. Peshku (kryesisht Salmon)

4. Arrat 

5. Mishi i viçit dhe lopës 

6. Nënproduktet pa yndyrë të qumështit (kosi pa yndyrë) 

7. Ushqimet me bazë soje 

 8. Thjerrëzat dhe fasulet.                                Fosforin mund ta gjeni edhe në ushqime të tjera siç janë qumështi, bizelet, vezët, drithi dhe disa lloje të bukës.

 Doza e nevojshme.

  •   Të rriturit kanë nevojë mesatarisht për 700 miligramë fosfor në ditë.

 Kini kujdes.

  •  Të rriturit deri në moshën 70 vjeç nuk duhet të konsumojnë më shumë se 4,000 miligramë në ditë. 
  •  Femrat shtatzënë nuk duhet të konsumojnë më shumë se 3,500 miligramë në ditë.                       
  •    Të rriturit mbi moshën 70 vjeç nuk duhet të konsumojnë më shumë se 3,000 miligranë në ditë. Nevojat për fosfor janë në varësi të funksionit të veshkave.
  • Të rriturit që vuajnë nga sëmundjet e veshkave nuk duhet të konsumojnë më shumë se 800-1000 miligramë fosfor në ditë. 

Shumë njerëz që janë të shëndetshëm konsumojnë dyfishin e kësaj sasie. Nëse jeni në fazat e para të diagnostikimit të sëmundjeve të veshkave, ose i nënshtroheni dializës, duhet të konsultoheni me mjekun mbi limitin e dozës së fosforit. 

Roli i fosforit: Ndihmon qelizat të funksionojnë siç duhet dhe ndihmon në prodhimin e energjisë dhe rritjen e kockave. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s